آمازون با معرفی ابزارهای هوش مصنوعی خود، وارد رقابت با متا شد – دیام برد
آمازون اخیراً در کنفرانس سالانه AWS خود مجموعهای از پلتفرمهای هوش مصنوعی جدید را معرفی کرد که امکان تولید متن، تصویر و ویدیو را فراهم میکنند. این محصولات باید با نسخه های مشابه ساخته شده توسط شرکت های دیگر از جمله متا و ادوبی رقابت کنند. به گفته مدیر رشد اجرایی آمازون، این پلتفرم به کاربران اجازه می دهد ویدیوهای 6 ثانیه ای ایجاد کنند.
به گزارش DM Bird، اندی جسی، مدیر عامل آمازون، با اشاره به اینکه مدل های جدید “Nova” (Nova) نام دارند، گفت: توسعه دهندگان نرم افزار خواهان قیمت کمتر و امکان تنظیمات دقیق تر هستند. تولید ویدئو از یک تصویر یا متن یک قابلیت بسیار فراگیر است و Adobe، Meta، OpenAI و ByteDance از جمله شرکت هایی هستند که مدل های هوش مصنوعی را با این قابلیت توسعه داده اند.
نرم افزار Nova Reel به کاربران امکان ساخت ویدئوهای 6 ثانیه ای را می دهد و به گفته این شرکت، قابلیت ساخت ویدئوهای 2 دقیقه ای در ماه های آینده نیز در دسترس خواهد بود. علاوه بر این نرم افزار، آمازون ابزار «Canvas» را نیز برای ایجاد تصاویر از متون کوتاه معرفی کرد.
به گفته آمازون، این شرکت قصد دارد در آینده نزدیک یک مدل هوش مصنوعی معرفی کند که می تواند متن، عکس، گفتار و ویدئو را دریافت کند و محصول دیگری تولید کند.
علاوه بر این موارد، جسی اعلام کرد: آمازون نسخه هوش مصنوعی الکسا (دستیار صوتی این شرکت) را در ماه های آینده منتشر خواهد کرد.