استرالیا می‌خواهد برای جلوگیری از انحصارگرایی، غول‌های فناوری را جریمه کند


استرالیا روز دوشنبه قانونی پیشنهاد داد که می تواند جریمه هایی تا سقف 50 میلیون دلار استرالیا (33 میلیون دلار آمریکا) را برای شرکت های فناوری جهانی که در اقدامات انحصاری انجام می دهند اعمال کند.

به گزارش رویترزقانون پیشنهادی به سازمان رقابت استرالیا این قدرت را می‌دهد تا بر رعایت قوانین، بررسی رفتار ضدرقابتی آنلاین و جریمه شرکت‌ها را بررسی کند. استیون جونزمعاون خزانه داری استرالیا معتقد است که اقتصاد دیجیتال چالش هایی را برای چارچوب قانونی فعلی استرالیا ایجاد می کند.

جونز همچنین می‌گوید که پلتفرم‌های غالب می‌توانند هزینه‌های بالاتری دریافت کنند، گزینه‌ها را کاهش دهند و از ترفندهای هوشمندانه برای ترغیب کاربران به استفاده از محصولات خاص استفاده کنند. در این شرایط، نوآوری برای سایر پلتفرم‌ها و بازیکنان ضعیف‌تر تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد.

شرکت هایی مانند اپل، گوگل و متا که بر دانلود اپلیکیشن ها و درآمدهای تبلیغاتی غالب هستند، تاکنون به این قانون پیشنهادی واکنشی نشان نداده اند. روند مشاوره در مورد قانون پیشنهادی استرالیا تا 14 فوریه ادامه خواهد داشت و بحث های بیشتر برای تهیه پیش نویس قانون انجام خواهد شد.

قانون استرالیا، مشابه قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا، می‌تواند جابه‌جایی بین خدمات رقیب مانند پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، مرورگرهای اینترنتی و فروشگاه‌های اپلیکیشن را برای افراد آسان‌تر کند. بر اساس توصیه‌های کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا، دولت می‌تواند پلتفرم‌هایی را که بیشترین خطر را برای آسیب رساندن به رقابت دارند، شناسایی کند.

مقالات مرتبط

گزارش کمیسیون در مورد رقابت در خدمات پلت فرم دیجیتال در سال 2022. نشان داد که گوگل 93 تا 95 درصد از خدمات جستجوی آنلاین در استرالیا را کنترل می کند. علاوه بر این، اپ استور اپل 60 درصد از بازار دانلود اپلیکیشن و گوگل پلی 40 درصد را به خود اختصاص داده است. فیسبوک و اینستاگرام با هم 79 درصد از استفاده از رسانه های اجتماعی در استرالیا را تشکیل می دهند.

خروج از نسخه موبایل