6

توجه به یادگیری متوسطه اولیها و ابتدایی‌ها از ضروریات تحول در آموزش



رئیس مرکز سنجش و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه گسترش سواد سنجش در بین همه معلمان باید در دستور کار قرار گیرد و در این راستا با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی، تولید بسته های آموزشی بر اساس راهنمای عملی و تحلیل نتایج امتحانات نهایی در دست تدوین است. وی بیان کرد: شایستگی سنجی و توجه به یادگیری عمیق دانش آموزان در مقطع ابتدایی و متوسطه یکی از ضرورت های تحول روش های آموزشی است.

به گزارش ایسنا، محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در نشست مشترک با دبیرخانه ملی سنجش و ارزشیابی یادگیری دانش آموزان، سنجش برای یادگیری را رویکرد اصلی در فرآیند آموزشی عنوان کرد و اظهار داشت: ارزشیابی. و ارزشیابی اهرمی برای بهبود فرآیند یاددهی و یادگیری است و ارتقای سواد معلمان و توانمندسازی معلمان ضروری است.

وی افزود: انتشار سواد سنجش در بین تمامی معلمان باید در دستور کار دبیرخانه قرار گیرد و در این راستا با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی تهیه بسته های آموزشی بر اساس راهنمای عملی و تجزیه و تحلیل نتایج نهایی انجام شود. امتحانات تنظیم می شود.

در این جلسه رئیس دبیرخانه نیز گزارشی از اقدامات و فعالیت های انجام شده ارائه کرد و رئیس مرکز سنجش و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با قدردانی از زحمات اعضای دبیرخانه بر نقش آفرینی تاکید کرد. دبیرخانه در توانمندسازی معلمان با رویکردهای نوین گفت: ارزشیابی مبتنی بر شایستگی و توجه به یادگیری عمیق دانش‌آموزان در دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول از ضرورت‌های تحول روش‌های آموزشی است.

همچنین در این نشست استان سمنان به عنوان میزبان دومین همایش ملی سنجش کلاسی و دومین جشنواره تجربیات و ایده های سنجش کلاسی انتخاب شد و مقرر شد با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه سمنان هماهنگی های لازم انجام شود. ، و دانشگاه فرهنگیان برای برگزاری بهینه همایش.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا