تکنولایف میخواهد برندی آرام باشد و این را در تمام ابعاد استراتژیهای مارکتینگ خود پیاده خواهد کرد – دیام برد
به گزارش DM Bird، هادی فرزادی، مدیر بازاریابی تکنولایف در نشست خبری پانزدهمین سالگرد این برند با اشاره به روند تغییر برند تکنالایف گفت: کمپین جمعه سفید تکنولایف پس از پروژه ریبرندینگ ما آغاز شد و یکی از اهداف کمپین این بود. تا بتوانیم از طریق این کمپین، مردم را در مورد تغییر نام تجاری تکنولایف آگاه کنیم و اعتماد مردم را جلب کنیم. پس از اجرای این کمپین، تکنولایف به طور متوسط 310 درصد افزایش فروش را در دوره قبل از رویداد شاهد بود. در نهایت، در این کمپین شاهد افزایش ۵ میلیون بازدیدکننده وبسایت بودیم و همچنین نرخ NPS ما در ماه گذشته ۵۶ درصد بود که در مقایسه با معیارهای جهانی سطح مطلوبی است.»
وی در ادامه با اشاره به اینکه تخمین می زنیم بیش از 13 درصد در بازار محصولات دیجیتال آنلاین سهم داریم، گفت: یکی از اهداف امسال ما تقویت زنجیره ارزش برای مخاطبان و ارائه خدمات خوب بود. همچنین اخیراً خدمات جدیدی به نام های تکنوپی، تکنوگلد و تکنو بیزینس را معرفی کرده ایم که بر اساس نیاز مخاطبان ما طراحی شده است.
خرید از وب سایت های آرام انتخاب 92 درصد از کاربران بوده است
همچنین تورج صبریوند، استراتژیست برند مسئول تغییر برند این مجموعه گفت: این پروژه با یافته های تکان دهنده ای برای ما آغاز شد. در ابتدای این پروژه از مخاطبان خود پرسیدیم که آیا ترجیح می دهند وب سایت های آرام بخرند یا وب سایت های هیجان انگیز؟ و 92 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گزینه وب سایت های آرام را انتخاب کردند. با نتایجی مانند این از این مطالعه، اگر به کسبوکارها و وبسایتهایی نگاه کنیم که دائماً سعی میکنند هیجانانگیز و غافلگیرکننده باشند، این سوال پیش میآید که آیا کسبوکارها به اشتباه فکر میکنند چیزی که مردم به آن نیاز دارند هیجان است؟
وی با اشاره به اینکه از منظر اجتماعی می توان این سوال را مطرح کرد، گفت: آیا امروز جامعه ما به کسب و کارها، طرح ها و تبلیغات هیجان انگیز با جذابیت های اغراق آمیز نیاز دارد یا کسب و کارهایی که آرام و دارای طراحی آرام هستند؟ تجارت؟ استاندارد ISO26000 می گوید که مسئولیت اجتماعی برندها این است که تجارت خود را انجام دهند اما آسیب کمتری به محیط زیست وارد کنند. “آلودگی محیط زیست تنها آلودگی هوا و غیره نیست، بلکه مهم است که از طریق تبلیغات و برندسازی از طریق کسب و کار خود آلودگی بصری ایجاد نکنید.”
صابریوند افزود: همین الگوی فکری و مسئولیت پذیری در فصل جدید فنلایف با جدیت دنبال میشود و تکنولایف کاملاً مسئول و متعهد به عدم ایجاد مزاحمت و آلودگی بصری و ساخت برند آرامی است. تلاش ما این است که این مشکل را در همه ابعاد این برند ببینیم. در طرح های تکنولایف تمامی رنگ ها آبی آرام و رنگ های کناری سفید یا خاکستری کم رنگ هستند. علاوه بر این، فصل جدید تکنولایف از تصاویر دنج و زیبا و آرام طبیعت استفاده می کند و این را نه تنها در طراحی، کمپین ها و وب سایت، بلکه در شبکه های اجتماعی تکنولایف نیز خواهید دید.»
وی در پایان تاکید کرد: در این راستا حتی لحن پیامک های تکنولایف نیز تغییر کرده و به جای ارسال پیام های هیجان انگیز به سمت ارسال پیامک به مخاطبان خود با لحنی آرامتر و موقرتر حرکت کرده است، هرچند دعوت به استراحت جای تعجب دارد ما سعی کردهایم بر روی تمرکز انسانی برند Technolife تمرکز کنیم و میدانیم که مشتریمحور بودن فقط برای تسریع روند خرید مصرفکننده نیست.”
آیا راه های دیگری برای انتقال پیام به جز نویز وجود دارد؟
این برند قبل از اعلام رسمی تغییر نام تجاری تکنولایف، یک کمپین محیطی با شعار «با هیجان خرید نکنید» برگزار کرد که در آن از رنگ آبی و تصاویر دریا استفاده شده بود. اما نکته این بود که این کمپین به دلیل استفاده از فونت های کم رنگ و کوچک مورد انتقاد قرار گرفت تا جایی که مدت کوتاهی پس از انتشار، طراحی بیلبوردها تغییر کرد و عبارات استفاده شده پررنگ تر و بزرگتر شدند تا خوانایی بهتری داشته باشند.
فرسادی در پاسخ به این سوال که DM Bird در صورت راهاندازی کمپینهای محیطی، از چه استراتژیهایی برای رسیدن به اهداف تبلیغاتی خود استفاده میکند، فرسادی میگوید: «به اعتقاد من استراتژیها بر اساس اهداف شکل میگیرند. در کمپینی که شما اشاره کردید، هدف ما این بود که برند خود را معرفی کنیم و آگاهی از برند را افزایش دهیم و به مخاطب پیام “خرید آرام در محیطی امن” را بدهیم و معتقدیم که این پیام به درستی ارائه شده است.
صابریوند در پاسخ به سوال DM Bird گفت: «همه میدانند که اگر تبلیغات خود را با سر و صدای زیاد ارسال کنید، همه به آن توجه میکنند، اما سوال اینجاست که تنها راهی که میتوانید پیام برندتان را به مخاطب منتقل کنید. مخاطب؟” آیا مردم آن را دوست دارند؟ چیزهایی از این دست و آیا واقعاً در جامعه امروزی ما به چنین چیزی نیاز داریم؟ “این تنها راه نیست و راه های دیگری برای ارسال پیام وجود دارد.”