8

دبی چاکلت چطور اینقدر محبوب شد؟ – دی‌ام برد


شکلات دبی یکی از شیک ترین محصولات این روزها در اینستاگرام و تیک تاک است. بنابراین حتی در گردشگری امارات نیز موثر بوده و گردشگران زیادی را از سراسر جهان به این کشور جذب کرده است. این شکلات در نسخه اصلی خود به صورت محدود و دست ساز موجود است و در ترکیه محبوبیت خاصی پیدا کرده است.

گاهی اوقات یک ایده ساده می تواند به یک موفقیت قابل توجه تبدیل شود. داستان دبی شکلات نمونه درخشانی از چنین موفقیتی است. این برند که امروزه به یکی از نمادهای گردشگری دبی تبدیل شده است با تلفیقی هوشمندانه از هنر شکلات سازی و فرهنگ غنی عربی مسیر متفاوتی را در صنعت شیرینی و شکلات در پیش گرفته است. بعید است این روزها در حالی که صفحه اینستاگرام خود را مرور می کنید، پست یا موضوعی مرتبط با محصول محبوب این روزها در سراسر جهان، یعنی. شکلات دبی. شکلاتی بی نظیر با هسته پسته که در ماه های اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. بنابراین مردم مدت زیادی در صف منتظر می مانند و یا حتی برای دریافت بخشی از آن به امارات سفر می کنند.

چگونه شکلات دبی تا این حد محبوب شد؟ 1

برند “فیکس دسر شکلاتیر” در سال 2021 تاسیس شد. در دبی این برند با تمرکز بر تولید دست ساز و با کیفیت جایگاه منحصر به فردی را ایجاد کرده است. محصولات این برند به ویژه شکلات کنفی با پسته در بازارهای جهانی مانند چین به موفقیت چشمگیری دست یافته است. روش های فروش منحصر به فرد و افزایش تقاضای محدود توجه بیشتری را به این برند جلب کرده است.

شکلات، انگیزه ای برای سفر به دبی

علاقه مند هستند شکلاتی دبی این تنها به امارات متحده عربی محدود نمی شود و در سراسر جهان گسترش یافته است. به طوری که مردم از نقاط مختلف جهان برای چشیدن طعم بی نظیر آن به دبی سفر می کنند و تجربه خود را همراه با تصاویری از این شکلات در پلتفرم های اجتماعی مانند تیک توک و اینستاگرام به اشتراک می گذارند. بر اساس این گزارش cntravellerme، شکلاتی دبی در میان بیش از 25000 مسافر که گفتند، به دومین محصول پرطرفدار رأی داد Expediaبرای انگیزه خود سفر کرده اند.

از میان شرکت کنندگان در نظرسنجی، 17 درصد گفتند که برای امتحان شکلات به دبی سفر خواهند کرد و پس از آن گردشگرانی از مکزیک (31 درصد)، کره (28 درصد)، سنگاپور (20 درصد)، ژاپن (18 درصد) و سوئد (18 درصد) قرار دارند. . ) به احتمال زیاد این سفر را انجام می دهند.

استراتژی های بازاریابی

یک مدل کسب و کار محدود و منحصر به فرد

یکی از استراتژی های کلیدی تمرکز بر فروش محدود و آنلاین است. فیکس شکلات های خود را به طور انحصاری از طریق پلتفرم Deliveroo هر روز از ساعت 14 تا 17 به فروش می رساند. این رویکرد احساس کمبود و ارزش را افزایش می دهد زیرا مشتریان باید سخت کار کنند و سریع عمل کنند تا محصولات را دریافت کنند.

استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ

شکلات دبی یکی از پرطرفدارترین محصولات این روزهای دنیاست و تا کنون هشتگ مرتبط با آن (#dubaichocolate) بیش از 124 هزار پست در اینستاگرام داشته است و هیجان آن واقعا غیرقابل انکار است. اما نباید فراموش کنیم که روندها اغلب کوتاه مدت هستند. از آنجایی که شبکه‌های اجتماعی منجر به مشاهده روندهای بیشتر و بیشتر می‌شوند، می‌توانند نقش موثری در حذف و جایگزینی آنها داشته باشند.

برخی از محبوب ترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام و تیک توک نیز از این روند در امان نمانده اند و حتی بسیاری از پیج های آموزشی آشپزی ایرانی و خارجی طرز تهیه محصولات مشابه را به اشتراک گذاشته اند. از همه مهمتر، برخی از برندهای معتبر و قدیمی در صنعت شکلات سازی نیز این روند را پذیرفته و به سمت آن حرکت کرده اند. برای مثال برند سوئیسی لینت که موزه شگفت انگیز آن به «بهشت شکلات» شهرت دارد نیز برای تولید شکلات دبی تلاش می کند.

استفاده از محتوای ویروسی

به دلیل طراحی بصری جذاب و ترکیبات طعم منحصر به فرد، محتوای مربوط به شکلات های دبی به طور گسترده در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود. تعامل گسترده با مخاطبان، به ویژه به دلیل ترکیب بسیار غیرمعمول طعم کنفی و پسته، طرفداران بسیاری را در سراسر جهان به دست آورده است.

نوآوری محصول

ترکیبی از طعم های محلی و بین المللی

این محصول ترکیبی از شکلات و پسته است. استفاده از دسر محبوب عربی در ترکیب با شکلات تجربه جدیدی را برای مشتریان ایجاد کرد.

دست ساز و با کیفیت

تولیدات محدود و دست ساز باعث افزایش کیفیت و توجه به جزئیات شده است. تیم فیکس قادر به تولید روزانه محدود حدود 500 قطعه شکلات است که نشان دهنده توجه به کیفیت بالا و تلاش برای حفظ بالاترین استانداردها است.

این استراتژی‌ها باعث شده است که «شکلات دبی» نه تنها در بازار دبی بلکه در سطح جهانی به موفقیت چشمگیری برسد، مدل فروش محدود، استفاده هوشمندانه از رسانه‌های اجتماعی و تمرکز قوی بر تجربه مصرف‌کننده، توجه قابل توجهی را از سوی بازارهای آسیایی و فراتر از آن جلب کرده است.

موفقیت «شکلات دبی» در استفاده از روش های بازاریابی ویژه و هوشمند، نوآوری محصول و درک عمیق رفتار مشتری است. این برند نشان داده است که چگونه ایجاد حس انحصار و خاص بودن می تواند بازاریابی سنتی را چالش برانگیز و سازنده کند.

چگونه شکلات دبی تا این حد محبوب شد؟ 2

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا