میزان درآمد از یوتیوب چقدر است؟ + هر ۱۰۰۰ بازدید یوتیوب چقدر درامد دارد؟


یوتیوب (YouTube)، پلتفرمی محبوب برای تولیدکنندگان محتوا برای است. یوتیوب، بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. آن‌ها برای به اشتراک گذاری ویدیوهای خود و کسب درآمد از این پلتفرم استفاده می‌کنند. میزان درآمد از یوتیوب برای بسیاری از افراد سؤال است. افرادی که قصد دارند کار تولید محتوا انجام دهند و آن‌ها را در یوتیوب به اشتراک بگذارند، قصد دارند بدانند این پلتفرم به ازای هر بازدید چقدر پرداخت می‌کند. اگر میزان درآمد از این پلتفرم هم برای شما سؤال است و نحوه درآمد از آن را می‌خواهید بدانید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

سیستم پرداخت یوتیوب چطور است؟

قبل از اینکه به جزئیات میزان درآمد یوتیوبرها به ازای هر بازدید را بررسی کنیم، مهم است که متوجه شویم سیستم پرداخت YouTube چگونه کار می‌کند. یوتیوب از طریق برنامه‌ای به نام برنامه همکاری یوتیوب (YPP) به تولیدکنندگان محتوا دستمزد می‌پردازد. واجدین شرایط در برنامه YPP، باید حداقل ۱۰۰۰ دنبال‌کننده و در طول ۱۲ ماه گذشته حداقل ۴۰۰۰ ساعت ویدیو برای تماشا به اشتراک گذاشته باشند.

هر کانالی که این شرایط را داشته باشد، می‌تواند برای برنامه همکاری با یوتیوب (YPP) درخواست بفرستد. در صورت تأیید شدن کانال یوتیوب، تولیدکننده محتوا می‌تواند از طریق تبلیغات، اسپانسرشیپ و سایر روش‌های درآمدزایی از ویدیوهای خود درآمد کسب کند.

میزان درآمد هر ۱۰۰۰ بازدید یوتیوب چقدر است؟

درآمدی که یوتیوبر به ازای هر بازدید کسب می‌کند، بسیار متغیر بوده و به عوامل متعددی از قبیل نوع آگهی، موقعیت جغرافیایی بیننده و بودجه‌ی تبلیغ‌کننده وابسته است. به‌طور میانگین، یوتیوب به‌ازای هر بازدید، حدود ۰/۰۱ تا ۰/۰۳ دلار پرداخت می‌کند. این بدان معناست که یوتیوبر به‌ازای هر ۱۰۰۰ بازدید، می‌تواند انتظار درآمدی بین ۱۰ تا ۳۰ دلار داشته باشد. با این حال، این درآمد تخمینی است و مبلغ واقعی می‌تواند بیشتر یا کمتر باشد.

همچنین شایان ذکر است که یوتیوب ۴۵ درصد از درآمد حاصل از تبلیغات را به‌عنوان سهم خود برمی‌دارد و ۵۵ درصد باقی‌مانده به سازنده محتوا تعلق می‌گیرد. به این معنی که به ازای هر ۱ دلاری که از تبلیغات به دست می‌آید، یوتیوب ۰/۴۵ دلار را نگه می‌دارد و سازنده ۰/۵۵ دلار دریافت می‌کند. یوتیوبرها می‌توانند با افزایش تعامل خود در این پلتفرم، درآمد نهایی‌شان را افزایش دهند.

نکاتی برای افزایش تعامل ویدیو و درآمد در یوتیوب

اکنون که می‌دانید یوتیوب به ازای هر بازدید چقدر پرداخت می‌کند، ممکن است به این فکر کنید که چگونه می‌توانید تعامل ویدیو و درآمد خود را در این پلتفرم افزایش دهید. چند نکته مهم که به شروع کار شما در یوتیوب کمک می‌کند عبارت‌اند از:

  1. تولید محتوای باکیفیت: اولین گام برای افزایش تعامل ویدیو و درآمد یوتیوبر در یوتیوب، تولید محتوای باکیفیت است. این موضوع به معنای سرمایه‌گذاری در تجهیزات مناسب مانند دوربین، میکروفون، نورپردازی و ویرایش ویدیوهایتان به منظور جذابیت بصری آنهاست. همچنین مهم است که پیام واضح و جذابی در ویدیوهای خود داشته باشید. این مسئله باعث حفظ علاقه بینندگان شده و احتمال تماشای کامل ویدیوها را افزایش می‌دهد.
  2. بهینه‌سازی عناوین و توضیحات ویدیو: بهینه‌سازی عناوین و توضیحات ویدیو برای افزایش دیده شدن ویدیوها در یوتیوب بسیار حیاتی است. باید از کلمات کلیدی مرتبط با محتوای ویدیوی خود در عناوین و توضیحات استفاده کنید تا به رتبه‌بندی بالاتر آن در نتایج جستجو کمک کنید. علاوه‌بر این، حتماً از بازدیدکنندگان بخواهید کاری را انجام دهند (Call-to-Action) و آن را حتماً در توضیحات ویدیوی خود قرار دهید، مانند درخواست از بینندگان برای لایک کردن، نظر دادن و دنبال کردن کانال شما. این موضوع به افزایش تعامل کمک کرده و به‌طور بالقوه منجر به بازدید و درآمد بیشتر خواهد شد.
  3. تبلیغ ویدیوهای خود در رسانه‌های اجتماعی: تبلیغ ویدیوهای خود در دیگر رسانه‌های اجتماعی راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان بیشتر و افزایش تعامل در ویدیوی شما است. ویدیوهای خود را در پلتفرم‌هایی مانند توییتر، تلگرام و اینستاگرام با دیگران اشتراک بگذارید و دنبال‌کنندگان خود را به تماشا و تعامل با محتوای منتشرشده، تشویق کنید.
  4. همکاری با سایر یوتیوبرها: همکاری با سایر یوتیوبرها، راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان جدید و افزایش تعامل در ویدیوهای شما است. سازندگان دیگر در حوزه کاری خود را پیدا کنید و به‌طور مشترک روی یک ویدیو همکاری کنید. این کار نه تنها محتوای شما را در معرض دید مخاطبان جدید قرار می‌دهد، بلکه فرصتی مناسب برای تبلیغات متقابل نیز فراهم می‌کند.
  5. تعامل با مخاطبان: تعامل با مخاطبان برای ایجاد دنبال‌کنندگان وفادار و افزایش تعاملات ویدیوی شما بسیار حیاتی است. به نظرات ویدیوهای خود پاسخ دهید، درخواست بازخورد کنید و نظرسنجی ایجاد کنید تا تعامل بینندگان بیشتر و بیشتر شود.

می‌توان از یوتیوب شورتز (ویدئوهای کوتاه یوتیوب) کسب درآمد کرد؟

 

یوتیوب شورتز، یک ویژگی نسبتاً جدید است که به تولیدکنندگان محتوا اجازه می‌دهد ویدیوهای کوتاه عمودی را تا حداکثر ۶۰ ثانیه بارگذاری کنند. در حالی که هنوز برای تعیین دقیق میزان درآمد یوتیوب شورتز زود است، این ویژگی فرصتی هیجان‌انگیز را برای تولیدکنندگان محتوا جهت کسب درآمد از محتوای خود را ارائه می‌دهد. مشابه ویدیوهای معمولی یوتیوب، تولیدکنندگان محتوا می‌توانند از طریق تبلیغات و حمایت‌های مالی در یوتیوب شورتز درآمد کسب کنند.

با افزایش محبوبیت شورتز، انتظار می‌رود که گزینه‌های کسب درآمد بیشتری مختص این قالب در دسترس قرار گیرد و راه‌های اضافی برای کسب درآمد در این پلتفرم برای سازندگان فراهم شود. بنابراین، اگر به دنبال تنوع بخشیدن در منابع درآمدی خود در یوتیوب هستید، بررسی پتانسیل یوتیوب شورتز قطعاً ارزش بررسی دارد.

افزایش درآمد با فعالیت در یوتیوب

یوتیوب، بستری برای درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا است. افرادی که به ساخت ویدیو علاقه دارند و می‌خواهند منبع درآمد دیگری داشته باشند، می‌توانند کانال خود را در این پلتفرم بسازند و ویدیوهای جذاب را در آن با دیگران به اشتراک بگذارند. همانطور که در این ویدیو گفته شد، افرادی که ۱۰۰۰ دنبال‌کننده داشته باشند می‌توانند از طریق تبلیغاتی که پخش می‌شود درآمد به دست آورند.

اگر شما تجربه‌ای در این زمینه دارید؟ توانسته‌اید از یوتیوب به درآمد برسید؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

کسب‌وکار خود را با سرمایه کم شروع کنید

به مدت محدود

خروج از نسخه موبایل