8

در سال ۱۴۰۲ مردم ۱۴۰ هزار بار درباره سرقت خودرو در شبکه‌های اجتماعی صحبت کردند – دی‌ام برد


ویزر، ارائه دهنده سیستم های امنیتی هوشمند برای خودروها و موتورسیکلت ها، اخیرا گزارشی از برداشت مردم ایران از امنیت ضد سرقت ارائه کرده است. آمار این گزارش نشان می دهد که در سال 1402 م مردم 140 هزار بار در شبکه های اجتماعی درباره سرقت خودرو صحبت کردند.

به گزارش دی ام برد، برند ویزر در این گزارش که با تحقیق، مطالعه، تحلیل اطلاعات و تعامل با نهادهای مهم کشور تهیه شده، سعی کرده است آماری از وضعیت سرقت خودرو در ایران ارائه دهد. ویزر در این گزارش اشاره کرد که بر اساس برآوردها ارزش کل خودروهای شخصی در ایران بیش از ده هزار میلیارد تومان (10 هزار همات) یا معادل 150 میلیارد دلار برآورد شده است. ضریب امنیت نسبتا پایین خودروها در برابر سرقت به همراه کاهش توان اقتصادی جامعه برای جایگزینی وسیله نقلیه در صورت سرقت، اهمیت این دارایی را بسیار بیشتر از گذشته کرده است. در این شرایط ارائه راهکارهایی برای حفاظت از این نوع اموال در جامعه ایران به بالاترین درجه اهمیت خود رسیده است.

نسخه کامل گزارش ویزر از اینجا خواندن

در سال 1402 م مردم 140 هزار بار در شبکه های اجتماعی درباره سرقت خودرو صحبت کردند

تنها 2 درصد از خودروها به جی پی اس مجهز هستند

این گزارش در جایی دیگر حاکی از آن است که با وجود این ارزش قابل توجه، تنها 2 درصد خودروهای شخصی در کشور مجهز به ردیاب جی پی اس هستند، در حالی که این رقم در کشورهای توسعه یافته به بیش از 20 درصد می رسد.

این آمار به این معناست که اگر جامعه به طور کلی در برابر سرقت خودروهای خود احساس امنیت بیشتری کند، این معضل می تواند نگرانی و اضطراب مردم را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، کارایی و بهره وری آن ها را افزایش دهد و اثرات اجتماعی و روانی بسیار مثبتی داشته باشد و در کنار آن اثرات اقتصادی بر جامعه نیز داشته باشد. یک کل

140 در شبکه های اجتماعی هزاران بار درباره سرقت صحبت می شود

در گزارش ویزر در جای دیگر آمده است که در حالی که آمار سرقت ایران با 86 سرقت به ازای هر 100000 نفر (در سال 1402) در میان متوسط ​​جهانی است، اما بر اساس نظرسنجی های عموم مردم، درک امنیت در ایران بسیار پایین است. فقط برای 1402 مردم بیش از 140000 بار در مورد سرقت خودرو در رسانه های اجتماعی صحبت کرده اند.

در سال 1402 م مردم 140000 بار در شبکه های اجتماعی درباره سرقت خودرو صحبت کردند

این گروه در محتوای ارائه شده به هیئت DM، با اشاره به اینکه ویزر 45 درصد از سهم بازار این حوزه را در اختیار دارد، مدعی شد که ویزر تا پایان سال 1402 بیش از 65 هزار میلیارد تومان حفاظت کرده است. و 80 هزار میلیارد تومان (تا پایان مهر 1403) ایفای نقش کرد. این گزارش همچنین اشاره می کند که بر اساس آمار جمع آوری شده از تحقیقات، استفاده از ردیاب Wizer باعث افزایش 86 درصدی احساس امنیت در بین کاربران شده و به طور مستقیم به شناسایی و جلوگیری از 78 درصد موارد سرقت کمک کرده است.

در سال 1402 م مردم 140 هزار بار در شبکه های اجتماعی از سرقت خودرو صحبت کردند

علاوه بر این، 73 درصد از مصرف کنندگان گفتند که به دلیل “نگرانی عمومی برای ایمنی خودرو” از گیره استفاده می کنند. نکته جالب در مورد این آمار این است که تنها 1.6 درصد از مصرف کنندگان این برند دلیل استفاده از محصولات ویزر را «تبلیغات» می دانند.

در سال 1402 م مردم 140 هزار بار در شبکه های اجتماعی درباره سرقت خودرو صحبت کردند

تعداد کاربران ویزر در سال 1402 25 درصد افزایش یافت

این گزارش بیشتر به بررسی عملکرد Wiser در سال 1402 می پردازد که بر اساس آن 49465 ردیاب Wiser در آن سال و تعداد کاربران Wiser در سال 1402 نصب شد. 25 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. در این گزارش همچنین اشاره شده است که بیش از 60 نفر به صورت مستقیم و 900 نفر به صورت غیرمستقیم (نماینده و نمایندگی فروش) در ویزر مشغول به کار هستند و تعداد نمایندگی های ویزر در سراسر کشور در پایان سال 1402 به 172 نفر رسید. .

در سال 1402 م مردم 140 هزار بار در شبکه های اجتماعی درباره سرقت خودرو صحبت کردند

بازاریابی ویزر بر سه محور استوار است

شاهگل قاسمی مدیر بازاریابی وایزر در گفت و گو با DM Board گفت: استراتژی بازاریابی ویزر بر سه محور اصلی استوار است: افزایش آگاهی عمومی نسبت به اهمیت امنیت خودرو، ترویج استفاده از فناوری های نوین مانند ردیاب های GPS و ارائه خدمات. راه حل های مبتنی بر تجربه واقعی کاربر با توجه به این اهداف، بخش قابل توجهی از تلاش ما به دو محور اول معطوف شده است. این تمرکز باعث ترغیب مصرف کنندگان به خرید این تجهیزات شده و با توجه به سهم زیاد ویزر از بازار، تعداد زیادی از این افراد ویزر را انتخاب می کنند. در واقع سیاست اصلی ما در این مرحله ایجاد آگاهی در مورد محصول و آگاهی مخاطب از مزایای آن است.

در سال 1402 م مردم 140000 بار در شبکه های اجتماعی در مورد سرقت خودرو صحبت کردند

شاهگل قاسمی، مدیر بازاریابی ویزر

یکی از موفق ترین کانال های ویزر، بازاریابی دهان به دهان (WoM) است.

قاسمی در خصوص روش های بازاریابی ویزر توضیح داد: «مطالعات ما نشان می دهد که برخی از کانال های بازاریابی نسبت به سایر روش ها موثرتر هستند. یکی از موفق ترین این کانال ها برای ویزر، بازاریابی دهان به دهان (WoM) است. این روش مبتنی بر تجربه کاربری مثبت محصولات ما و اعتمادی است که آنها به برند ویزر دارند. ارجاع کاربران به دوستان و خانواده نقش اساسی در موفقیت این کانال دارد. در واقع، بسیاری از مشتریان ما با شنیدن داستان های موفقیت دیگران در یافتن و بازیابی وسایل نقلیه خود، انگیزه استفاده از محصولات ویزر را دارند.

وی ادامه داد: بازاریابی محتوا شامل ارائه محتوایی مانند داستان های واقعی در مورد کشف وسایل نقلیه سرقتی با استفاده از Wiser و مطالب آموزشی در مورد نقش ویزر در ارتقای ایمنی خودرو است. این نوع محتوا با هدف افزایش آگاهی عمومی از محصول، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مخاطبان قرار می دهد و اعتماد او را به برند تقویت می کند. رسانه های اجتماعی و تبلیغات دیجیتال هدفمند ترکیبی موثر از کانال هایی هستند که استراتژی بازاریابی ویزر را شکل دادند. این استراتژی بر دو محور اصلی تاکید دارد: ایجاد اعتماد و ارتباط نزدیک با کاربران فعلی و جذب مخاطبان جدید. ما دائماً در حال بهینه سازی و گسترش این کانال ها هستیم تا خدمات و محصولات ویزر را به شیوه ای جامع تر و موثرتر ارائه کنیم.

برنامه های آینده بر نیازهای مشتری متمرکز است

مدیر بازاریابی ویزر در پاسخ به سوالی درباره برنامه بازاریابی آتی ویزر گفت: برنامه های بازاریابی آتی ویزر با تمرکز بر تجزیه و تحلیل دقیق نیازهای مشتریان و شناسایی فرصت های بازار طراحی شده است. هدف اصلی ما نه تنها حفظ و بهبود رضایت کاربران فعلی، بلکه افزایش آگاهی عمومی از اهمیت ایمنی خودرو و فناوری‌های پیشرفته مرتبط است. این رویکرد به ما کمک می‌کند جایگاه ویزر را در بازار تقویت کنیم و نیازهای متنوع مصرف‌کنندگان را برآورده کنیم.»

چالش ها و فرصت ها دو روی یک سکه هستند

قاسمی با اشاره به چالش ها و فرصت های موجود در این حوزه گفت: بازاریابی در حوزه تجهیزات امنیتی خودرو به ویژه در کشوری مانند ایران با چالش ها و فرصت های قابل توجهی همراه است. یکی از بزرگترین چالش ها آگاهی کم مردم از فناوری های امنیتی است. بسیاری از افراد هنوز با قابلیت ها و کارایی ابزارهایی مانند ردیاب جی پی اس آشنا نیستند و اطلاعات کافی در مورد نقش آن ها در کاهش سرقت یا بازیابی خودروهای سرقتی ندارند. چالش دیگر وجود برندهای بی کیفیت و بدون خدمات پس از فروش است که اعتماد مصرف کنندگان به تجهیزات امنیتی را تحت تاثیر قرار داده و انتخاب محصول مناسب را برای آنها دشوار کرده است. با این حال، این وضعیت فرصتی را برای ویزر فراهم می کند تا با تمرکز بر آموزش، کیفیت برتر و خدمات متمایز، جایگاه خود را در بازار تقویت کند.

وی ادامه داد: بازاریابی در حوزه امنیت خودرو به ویژه با توجه به شرایط کنونی فرصت های زیادی را برای ویزر فراهم می کند. این فرصت ها از تغییر رفتار مصرف کننده، پیشرفت های تکنولوژیکی و پذیرش فزاینده فناوری های دیجیتال در جامعه ناشی می شود. چالش ها و فرصت ها دو روی یک سکه هستند. در ویزر، هدف ما این است که از این فرصت ها حداکثر استفاده را ببریم و با افزایش آگاهی عمومی، تقویت ارتباط با مصرف کنندگان و ارائه محصولات و خدمات نوآورانه، بر چالش های موجود غلبه کنیم. «در نهایت هدف ما ایجاد احساس امنیت بیشتر در جامعه است.

نسخه کامل گزارش ویزر از اینجا خواندن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا